Monitorovací systém pro sledování vozidel je obecně chápán především jako nástroj ekonomického řízení provozu autoparku a dále jako účinná ochrana vozidla proti zcizení.
Ekonomický přínos je jednoznačný. Pokud může majitel firmy podrobně kontrolovat kromě pohybu všech vozidel i náklady na jejich provoz a způsob jízdy každého řidiče, má v ruce potřebné údaje pro vyhodnocení ekonomiky provozu autoparku a pro zavedení takových opatření, která přinesou okamžité finanční úspory. Také automatické generování knihy jízd přináší jednoznačnou úsporu lidské práce a času.
Ochrana investic a majetku stojí na počátku postupného zdokonalování monitorovacích jednotek, které nyní, při vybavení příslušnými senzory, dokážou na dálku podávat aktuální informace o všem, co se s vozem děje. Sledují pohyb nebo náklon automobilu, otevření kapoty atp. Monitorovací jednotku tak lze využít jako autoalarm a není problém, aby majitel zcizeného vozu nebo pracovníci centrálního pultu při on-line spolupráci s policií krádeži zabránili, nebo automobil dohledali. Vysoce funkční je v takovém případě možnost dálkového zastavení vozidla.
Majetek a provozní náklady tak máme ochráněné, ale co my? Čeští řidiči rozhodně nemají v Evropě nejlepší pověst a každodenní praxe na našich silnicích nás posouvá spíše směrem na východ. Bezohlednost a přecenění schopností řady řidičů je hlavní příčinou vysoké nehodovosti v České republice a v počtu usmrcených osob při dopravních nehodách jsme stále vysoko nad průměrem Evropské unie.
Proto jsme přišli s rozšířením funkcí monitorovacích jednotek o automatické přivolání pomoci při nehodě. Právě v kritickém okamžiku nehody rozhodují o zdraví a životech posádky automobilu minuty a rychle přivolaná pomoc má nevyčíslitelnou cenu. Přitom stačí k jednotce připojit nárazové čidlo, crash senzor, a v jednotce přednastavit telefonní čísla, na která bude rozesláno tísňové hlášení o nehodě. Jednoduché opatření s nevelkou investicí může mít vliv na životní cestu mnoha lidí.