Už i státní správa „objevila“ výhody monitoringu vozů
Asi každý, kdo si mohl vyzkoušet práci jak ve státem řízené instituci, tak v soukromé firmě, poznal ten nebetyčný rozdíl. Státní úředníci si nadále užívají klídek zastřešený heslem Z cizího krev neteče, zatímco soukromý majitel důsledně hledá každou sebemenší finanční úsporu a snaží se ve stejném duchu motivovat i kontrolovat zaměstnance.
Jako průlomová se proto jevila zpráva z liberecké radnice, podle které bude primátor města Tibor Batthyány a jeho náměstek pro technickou správu majetku Tomáš Kysela (oba ANO) ve svých služebních vozech pod dohledem Velkého bratra – jejich cestování budou přes GPS sledovat monitorovací jednotky. „Žijeme v jednadvacátém století a tenhle systém úspěšně funguje ve spoustě firem. Nespornou výhodou je zamezení případným nesrovnalostem a také usnadnění evidence jízd, kdy odpadne zbytečná administrativní zátěž,“ uvedl k tomu podle iDNES liberecký primátor. V obou automobilech bude dle této zprávy přepínač mezi služební a soukromou jízdou, zabudovaná GPS bude vysílat údaje o jízdách a výstupem bude elektronická kniha jízd, která nahradí dosavadní papírovou. Karty CCS poskytnou přesné záznamy o čerpání pohonných hmot.
Ale neradujte se předčasně. To, co na první pohled vypadá jako prozření úředníků placených z našich daní a sympatická cesta k úsporám ve veřejné správě, bude spíš součást politických hrátek. Rozhodnutí nové rady může být jen reakcí na mediální útoky politických rivalů proti bývalé